Poduszki do siedzenia zdrowe na kręgosłup

Poduszki do siedzenia zdrowe na kręgosłup

by -
0 131

Poduszki do siedzenia zdrowe na kręgosłup

Kiedyś problemy z kręgosłupem były domeną ludzi starszych. Aktualnie do gabinetów lekarskich z tego typu problemami zaglądają coraz młodsi pacjenci. Szacuje się, że jest to aż 80% społeczeństwa w wieku od 25 do 60 lat. Powodem jest siedzący tryb pracy, a ściślej jego skutki. Te bowiem nie tylko tyczą problemów z kręgosłupem, ale i dotykają układ trawienny, czy układ krążenia. W odpowiedzi na ten problem więc na rynku pojawiły się poduszki ortopedyczne do siedzenia, które jak się okazuje są zdrowe na kręgosłup – i nie tylko.

Jak działają?

Ich głównym założeniem jest likwidacja bóli kręgosłupa wynikających z siedzącego trybu pracy. Tego typu poduszki odciążają nasze plecy i powodują, że mięśnie mimo pozycji siedzącej nie ulegają zastygnięciu. Regulują ciężar ciała np. przy zmianie pozycji. Tego typu poduszki pomagają też poprawić równowagę i koordynacje ruchową. Ponadto są bardzo wygodne, nasze mięśnie są ciągle odprężone. Charakteryzują się też wytrzymałością i odpornością na uszkodzenia.

Dla kogo?

Przede wszystkim dla osób mających wyżej wymieniony siedzący tryb pracy. W związku z tym skierowane są do pracowników biurowych (praca przed komputerem), jak i zawodowych kierowców. Często jednak tego typu poduszki zaleca się zawodowym sportowcom w celu uniknięcia kontuzji, oraz seniorom (minimalizują ryzyko upadków).

Sprawdź https://www.sissel.com.pl/category/zdrowe-siedzenie-poduszki-do-siedzenia

Praktyczne porady dla kierowców

Jeśli masz przed sobą kilkugodzinną podróż warto, aby 15 minut poświęcić na krótką rozgrzewkę. Biegi, podskoki, czy proste wymachy rękoma – wybór jest szeroki. Zaleca się również przystanki co 1,5 godziny. Warto w tym czasie przespacerować się na świeżym powietrzu. Te proste nawyki sprawią, że długie podróże nie będą już dla Ciebie problemem.

Przed komputerem siedź prosto

W tym celu zadbaj, by Twoje krzesło miało regulowaną wysokość, oparcie, oraz podłokietniki.

Wzrok powinien znajdować się na wprost ekranu monitora (nie odchylać głowy w żadną stronę). Plecy maksymalnie wyprostowane i pełnym podparciem w odcinku lędźwiowym. Dłonie na klawiaturze również ułożone prosto. Nogi pod biurkiem powinny mieć pełną swobodę. Zapewnij również stopom podparciem. Zadbanie o ten szczegół to plus nie tylko dla Twojej sylwetki, ale i układu krążenia.

Zadbaj o aktywność fizyczną

Regularne ćwiczenia fizyczne spowodują, że poczujesz się znacznie lepiej. Co więcej wiele ćwiczeń można wykonać przy pomocy poduszek ortopedycznych do siedzenia. W przypadku aktywności fizycznej liczy się nie tylko jej ilość, ale i regularność.

SIMILAR ARTICLES