Poduszka do siedzenia – wersja prozdrowotna

Poduszka do siedzenia – wersja prozdrowotna

by -
0 171

Poduszka do siedzenia - wersja prozdrowotna

Siedzący tryb życia. Aktualnie jego bolesne skutki odczuwają coraz młodsi. Siedząc bowiem wykonujemy te same czynności ruchowe, dlatego już po krótkim czasie nasze mięśnie zaczynają zastygać. Pojawia się uczucie sztywności, ból, a z czasem poważniejsze dolegliwości. Warto więc im zapobiegać. W odpowiedzi na ten problem na rynku pojawiła się poduszka do siedzenia.

Poduszka do siedzenia – po co?

Przede wszystkim dla zachowania prawidłowej sylwetki w czasie siedzenia. Dzięki swoim właściwościom tego typu poduszki masują nasze mięśnie. Dzięki temu nie ulegają zastygnięciu. W ofercie mamy wiele rodzajów poduszek do siedzenia. Warto powiedzieć sobie o nich nieco więcej.

Rodzaje poduszek do siedzenia

Poduszka sensoryczna – idealna po długim dniu w pracy. Przede wszystkim zmniejsza przeciążenie kręgosłupa. Dzięki nim nasze mięśnie są ciągle zrelaksowane. Poprawa równowagi i koordynacji ruchowej – to kolejne jej zalety. Ponadto reguluje ciężar ciała np. przy zmianie nogi na nogę. Poduszka sensoryczna doskonale sprawdza się w przypadku osób starszych, gdzie zmniejsza się ryzyko upadków. Z poduszek sensorycznych powinny korzystać osoby starsze w celu zmniejszenia ryzyka upadków.

Polecamy: http://www.sissel.com.pl/sissel-sitfit-plus.html

Poduszka sensomotoryczna – dla spędzających dużą ilość czasu przed komputerem. Podobnie jak poduszka sensomotoryczna odciąża nasze plecy. Pomimo pozycji siedzącej nasze mięśnie dzięki niej zostają w ciągłym ruchu. Wzmocnione są także nogi i stopy. Wnętrze wypełnione jest powietrzem, które pompuje się pompką.

Nakładki w kształcie fotela. Z tego typu poduszek chętnie korzystają zawodowi kierowcy. Kolejny przykład poduszek dzięki którym mięśnie nie ulegają zastygnięciu. Masując nasze plecy powodują, że mięśnie nie ulegają zastygnięciu. W związku z tym wielogodzinne podróże stają się łatwiejsze.

Nakładki na krzesło – sprawdzające się zarówno w biurze i domu. Wiele modeli charakteryzuje się gumowymi wypustkami. Masują one mięśnie ud, nóg i pośladków.

Jak prawidłowo siedzieć przed komputerem?

Odpowiednia sylwetka w czasie siedzenia to podstawa, by uniknąć problemów z kręgosłupem. W związku z tym ważne, aby Twoje krzesło miało regulowaną wysokość, podparcie, oraz podłokietniki.

Głowę trzymaj prosto. Wzrok powinien znajdować się na wprost ekranu monitora. Zadbaj, aby plecy były maksymalnie wyprostowane (nie garbiły się). Istotne, aby odcinek lędźwiowy kręgosłupa miał pełne podparcie. Dłonie na klawiaturze również powinny być prosto ułożone. Nogi pod biurkiem nie powinny być skrępowane. Warto zwrócić uwagę na to, aby stopy miały podparcie.

SIMILAR ARTICLES

rower

0 0
kamagra

0 1