O aminokwasach rozgałęzionych BCAA słów kilka

O aminokwasach rozgałęzionych BCAA słów kilka

by -
0 382

bcaa

Suplementy diety dla sportowców mają różny cel zastosowania. Między innymi w tym miejscu możemy wskazać na taki suplement diety jak BCAA. Branched chained amino acids to pewien skrót, który oznacza właśnie BCAA. To aminokwas, który chętnie jest przyjmowany przez wielu sportowców. Jeśli bowiem chodzi o popularność suplementów diety dla sportowców, to BCAA należy do tych czołowych. BCAA to suplement diety, który w głównej mierze stosowany jest i powinien być przez osoby pracujące nad zwiększeniem masy mięśniowej. Jednakże mówiąc o BCAA, nie możemy ograniczać jego roli tylko i wyłącznie do wspomagania zwiększenia mięśni. Jakie zatem działanie posiada BCAA? Poza tym, że BCAA posiada działanie anaboliczne, wspomaga zwiększanie masy mięśniowej, musimy także wskazać na działanie kataboliczne. Chodzi mianowicie o hamowanie rozpadu tkanki mięśniowej, a więc możemy mówić niejako o działaniu podwójnym. Coś jeszcze? Jak najbardziej tak.

Działanie BCAA na regenerację mięśni

Mówiąc o BCAA, na pewno musimy wskazać również na takie jego działanie jak zwiększenie wytrzymałości mięśniowej. BCAA wspomaga uzyskiwanie odpowiedniej rzeźby mięśni, wspomaga pozbywanie się nadmiaru tkanki tłuszczowej, wspomaga aktywność neuroprzekaźników jak również hamują odczuwanie bólu. Tego pozytywnego działania jest wiele, a zatem nie ma się co dziwić, że BCAA jest jednym z tych suplementów diety dla sportowców, które są tak bardzo cenione przez osoby regularnie trenujące. Przyjmowanie BCAA jest bardzo ważne w przypadku budowania masy mięśniowej z uwagi na to, że znacząco obniża on poziom amoniaku w organizmie, a konkretnie w mięśniach człowieka. Amoniak jest bowiem tym składnikiem, którego wysoki poziom bynajmniej na pewno nie jest wskazany i nie wpływa korzystnie na uzyskiwanie większej masy.

Działanie w praktyce

BCAA obniża poziom amoniaku i tym samym uzyskiwanie większej masy mięśniowej jest możliwe do szybszego osiągnięcia. W odniesieniu do BCAA warto wskazać na jeszcze jeden aspekt, a mianowicie na moment, w którym jest on przyjmowany. Najlepsze efekty możemy bowiem osiągnąć, jeśli BCAA będziemy przyjmowali zarówno przed jak i po treningu. Na samym końcu musimy jeszcze wskazać na konkretny skład tego suplementu diety, jakim jest BCAA. Jak już wcześniej wspomniano, mamy tutaj do czynienia z określonymi aminokwasami. To walina, leucyna oraz izoleucyna. Trzy aminokwasy, których działanie zostało potwierdzone określonymi badaniami naukowymi jak również praktyką osób trenujących. Jeśli więc po coś sięgamy, to warto sięgać po coś naprawdę skutecznego, jak chociażby BCAA.

SIMILAR ARTICLES