Jak walczyć z uzależnieniem od słodyczy

Uzależnić można się od wszystkiego. Słodycze nie są tu wyjątkiem. Uzależnienie od słodyczy polega na nieodpartym i niepohamowanym pragnieniem sięgania po tego typu produkty. Najczęściej poddają się jej osoby nadpobudliwe i niespokojne. W słodyczach odnajdują w słodyczach relaks i ukojenie dla skołatanych nerwów. Zjawisko uzależnienia pojawia się najczęściej w wyjątkowo stresujących okresach życia.

Ogranicz słodycze

Charakterystyczne dla tego typu uzależnień jest zwiększanie porcji słodyczy, co nie ma związku z przejadaniem się, oraz  ukrywanie swojego problemu przed rodziną i znajomymi, to jest spożywanie słodyczy w dużych ilościach w odosobnieniu. Organizm staje się uzależniony od glukozy we krwi i skoku insuliny w organizmie po każdorazowym spożyciu nadmiaru słodyczy. Czasem uzależnienie to ma charakter psychiczny. Ma to miejsce wówczas, gdy słodycze i desery towarzyszą nam przez całe życie w formie nagrody za dobre  zachowanie albo pozytywną ocenę w szkole. Uzależnienie od słodyczy jest groźne dla naszego organizmu, dlatego bezzwłocznie należy zacząć z nim walczyć. Na początek pomocna może się okazać oczywiście dieta, najlepiej niskowęglanowa. Należy sięgać też po produkty charakteryzujące się niskim indeksem glikemicznym.

Zmiana nawyków

Bardzo ważna jest zmiana nawyków żywieniowych. Łączenie produktów bogatych w białko i tłuszcze z produktami pełnoziarnistymi z pewnością wyjdzie nam na zdrowie. Warto pamiętać, że jeśli uzależnienie od słodyczy ma podłoże psychiczne, to zmiana nawyków żywieniowych nie na wiele się zda. Niezbędna jest wówczas wizyta u psychologa, który spróbuje wytłumaczyć nam przyczyny takiego zachowania i wspólnie znajdziecie rozwiązanie tej sytuacji. W innym przypadku świetnie sprawdzi się wyeliminowanie z domu uzależnionego wszystkich słodyczy tam zgromadzonych, których z pewnością znajdziemy niestworzone ilości. Aby uniknąć nagłych spadków glukozy we krwi należy spożywać regularne posiłki w małych porcjach średnio co dwie, trzy godziny.