Dieta w ciąży

powinna unikać tłustych potraw, nie może jeść surowego mięsa, natomiast produkty przeważające w swojej diecie to: chude mięso, owoce, warzywa, niskotłuszczowy nabiał, ryby oraz produkty zbożowe pełnoziarniste.

Składniki w diecie

Wraz z dietą trzeba dostarczać wiele składników, które są bardzo ważne i odgrywają kluczowe znaczenie dla kobiet, aby ciąża przebiegała prawidłowo. Wiele lekarzy rekomenduje przyjmowanie i stosowanie suplementów diety, które są odpowiednie dla kobiet ciężarnych. Zadaniem ich jest zapewnienie ważnych, odżywczych składników, oczywiście w odpowiedniej ilości. Bardzo ważny jest kwas foliowy dla rozwoju płodu. Dawką codzienną, którą zalecają lekarze to 400 µg (0,4 mg), do końca drugiego trymestru ciąży. Wielu z nich zaleca również dostarczanie kwasu foliowego około trzy miesiące przed planowaną ciążą. Zadaniem kwasu foliowego jest wsparcie prawidłowego podziału komórek oraz „odżywia” układ nerwowy, który się cały czas rozwija. Zapobiega również powstawaniu różnych wrodzonych wad. W procesie tworzenia się krwinek istotnym czynnikiem jest żelazo. Dla każdego człowieka jest to ważny składnik odżywczy, nie tylko dla rozwijającego się płodu. Aby ciąża przebiegała prawidłowo, w swojej diecie i suplementach diety każdy ciężarna powinna dostarczać trzydzieści miligramy żelaza.

Zadbaj o ciąże

Każda ciąża jest inna, przebiega inaczej, dlatego to lekarz powinien pomóc w wyborze odpowiednich suplementów diety, ponieważ na rynku jest ich mnóstwo, a różnią się między sobą niewiele. Żywność, która posiada dużą zawartość witaminy C, pomaga organizmowi w przyswajaniu żelaza. Natomiast witamina A jest ważna, ponieważ bierze udział w procesie widzenia, tworzeniu się rozrodczych komórek, a utrzymuje stan skóry prawidłowy poprzez biosyntezę włókien kolagenowych i melaniny. Trzeba wiedzieć ile tej witaminy dostarczać do organizmu, bo jest ona ważna, ale jej nadmiar jest dla organizmu bardzo toksyczny.

Witaminę A można spotkać w produktach zwierzęcego pochodzenia, takich jak wątróbka, olej, mleko oraz jego przetwory, masło a także żółtka jaj. Zapotrzebowanie dzienne dla kobiet, które spodziewają się dziecko wynosi siedemset pięćdziesiąt μg dziennie, natomiast kobiet karmiących do tysiąc trzysta μg dziennie. Jeżeli są poranne mdłości, albo kobieta jest zmęczona, to w takiej sytuacji można nie mieć w ogóle ochoty na posiłki o zwykłej wielkości. Można wtedy jeść częściej, a mniej. Trzeba dużo się nawadniać. Oczywistym jest, że papierosy i alkohol są zagrożeniem do prawidłowego rozwoju płodu.