Dieta i trening – filary odchudzania

Dieta i trening – filary odchudzania

by -
0 311

paleo

By zgubić kilka kilogramów jesteśmy w stanie zrobić wiele. W tym temacie kluczem do prawdziwego sukcesu jest jednak wytrwałość, oraz systematyka. Odchudzanie bowiem to nie jeden, a kilka czynników. Dwa podstawowe, to oczywiście dieta i odpowiedni trening. Jeden nie może istnieć bez drugiego. Zatem postanowiliśmy powiedzieć nieco więcej zarówno o jednym, jak i drugim.

Diety

Bo w ostatnich latach powstało ich tak wiele, że wielu z nas może się pogubić. Do tych najpopularniejszych należy jednak między innymi:

Dieta Kopenhaska – to 13 dniowa dieta w trakcie, której można zgubić nawet 20 kilogramów. A jak tego dokonać? Przede wszystkim w Twoim menu powinny znaleźć się takie produkty jak: mleko, jajka, jogurty, czy sery. W przypadku tej diety ważna jest również regularność posiłków, gdzie śniadania powinny być spożywane w godzinach 8:00-9:00, obiady, 12:00-14:00, kolacja, 17:00-18:00. Dla wielu największą wadą tej diety jest jej systematyczność, która przy dzisiejszym trybie życia trudno utrzymać. Wielu specjalistów alarmuje również, że tak duży ubytek masy w krótkim czasie może mieć zły wpływ na zdrowie.

Dieta Paleo – potocznie nazywana dietą ludzi pierwotnych. Powód? Menu na które składa się przede wszystkim chude mięso, ryby, a także owoce i warzywa. Przykładowy czas tej diety, to około 4 tygodnie, w zależności od indywidualnych potrzeb. W przypadku tej diety następuje całkowita eliminacja wyżej wspomnianych słodko – słonych przekąsek. Tu regularność posiłków również jest ważna. I to właśnie ze względu na nią, jak i na same składniki menu dieta ta często stosowana jest przez całe rodziny w celu zmiany nawyków żywieniowych.

Dieta Oxy – to pięć etapów. Pierwszy, to detox, który polega na eliminacji zbędnych toksyn w naszym organizmie. Drugi etap, to Fat Burning. Bogaty w dietę wysokobiałkową reguluje metabolizm w organizmie. Step, to trzeci etap w którym pojawia się białko pochodzenia roślinnego. Czwarty etap, to Balance), który zawiera zarówno węglowodany tłuszcze, jak i białka. Piąty etap, to podsumowanie, a inaczej stabilizacja poprzednich etapów.

W zdrowym ciele zdrowy duch

Czyli nawet jeśli nie chodzimy na siłownie, róbmy wszystko, aby rozruszać nasze ciało. Wciąż najpopularniejszą metodą aktywności fizycznej jest bieganie, pamiętajmy jednak, by zasięgnąć rad najlepiej trenera personalnego. Jeszcze inną formą jest jazda na rowerze, która aktywizuje mięśnie naszych ud, czy pływanie, które nie tylko dba o naszą sylwetkę, ale i zdrowy kręgosłup.

SIMILAR ARTICLES

alergia na mleko

0 11