Ćwiczenia na miarę sił

Ćwiczenia na miarę sił

by -
0 264

Trening na siłowni rządzi się swoimi bardzo ściśle określonymi prawami, których złamanie zawsze skutkuje pewnymi niepożądanymi działaniami. My w tym miejscu chcemy przybliżyć jedną z najważniejszych zasad, które dotyczą ćwiczenia na siłowni, a która to zasada w głównej mierze dotyczy osób początkujących. Jak wiadomo, wiele osób początkujących chciałoby bardzo szybko osiągnąć większą masę mięśni, móc pochwalić się swoimi większymi bicepsami. Owszem, należy przyznać, że jednym z bardzo dużych atutów osób rozpoczynających swoją przygodę z siłownią jest ich ogromna motywacja do ćwiczenia.

Ćwiczenia a motywacja

Jak najbardziej należy tę motywację odpowiednio wykorzystać, należy nie poprzestawać na miernych wynikach ćwiczenia, trzeba dążyć do osiągania wyższych pułapów, ale powoli. Wielka motywacja, wielka chęć do ćwiczenia ma bowiem także swoją drugą stronę, tę bardziej negatywną stronę. Bardzo często zdarza się, że osoby początkujące nazbyt szybko chcą osiągnąć sukces, nazbyt szybko chcą pochwalić się większą masą mięśniową i dlatego też ćwiczą na nadmiernych obciążeniach, ćwiczą zbyt często i zbyt intensywnie. Jaki będzie tego skutek? Trzeba przyznać, że na pewno mierny. Zasadniczo bowiem ryzyko wystąpienia w takiej sytuacji kontuzji jest bardzo duże, a wręcz jest to pewne, że te osoby bardzo szybko zetkną się z jakąś kontuzją wynikającą z przeciążenia.

Ćwiczenia a kontuzja

Jeśli nawet nie wystąpi kontuzja, to nastąpi zniechęcenie, gdyż nazbyt intensywne treningi doprowadzą do nadmiernego zmęczenia i zamiast większych bicepsów taka osoba zrezygnuje z dalszego ćwiczenia. Dlatego też osoby początkujące na siłowni powinny bezwzględnie pamiętać o tym, że siły należy mierzyć na zamiary, że swoje ćwiczenia na siłowni należy ściśle dostosować do swoich możliwości, a sukces odnosi się wraz z czasem. Nikt owego sukcesu nie odniósł od razu i wątpliwe jest to, aby ta sytuacja miała się zmienić. Mając zapał do ćwiczeń na siłowni, należy tenże zapał wykorzystać, ale tylko i wyłącznie w sposób pozytywny, należy nie ustawać w treningach, ale należy ćwiczyć z zachowaniem rozwagi.

źródło: http://fitness-inspiracje.pl/kobiece-mity-silowni-najpierw-schudne-potem-sie-wyrzezbie/

SIMILAR ARTICLES