Zdrowy ruch dla pięknej sylwetki

Zdrowy ruch dla pięknej sylwetki

by -
0 102

Zdrowy ruch dla pięknej sylwetki

Siedzący tryb życia, a ściślej jego skutki to jeden z problemów dzisiejszych czasów. To właśnie siedząc wyrządzamy największą szkodę dla naszego kręgosłupa. Na bóle w okolicach pleców, szyi, czy karku każdego dnia skarżą się coraz młodsi. Istotne jednak, by nie doprowadzić do poważniejszych schorzeń przy których konieczne jest tylko natychmiastowe leczenie. Pamiętajmy więc o aktywności fizycznej, która spowoduje, że poczujemy się znacznie lepiej!

Ćwiczenia na sali fitness

Samych rodzajów treningów fitness jest jednak tyle, że często trudno zdecydować który dla nas jest najlepszy. Wśród tak wielu propozycji mamy jednak te najpopularniejsze, które są ćwiczeniami nie tylko ogólnorozwojowymi, ale i skupiającymi się na konkretnych partiach ciała.

Pilates – Pilates to przykład ćwiczeń ogólnorozwojowych. Z treningu powinni korzystać osoby odchudzające się, jak i chcące poprawić sylwetkę swojego ciała. Dzięki tego typu treningom wzmacnia się również cały organizm.

Fat Burning – tu skorzystają przede wszystkim osoby chcące zgubić kilka zbędnych kilogramów. Fat burning bowiem koncentruje się na dolnych partiach ciała jak: biodra, uda, pośladki, czy brzuch. Ćwiczenia opierają się na konkretnej sekwencji prostych kroków tanecznych.

Zumba – hip – hop, salsa, samba, mambo, merenque, Bollywood, sztuki walki, czy trening siłowy. Właśnie takie elementy łączy między innymi zumba. Aktualnie zumba to już nie tylko ćwiczenia, ale patent na spędzanie wolnego czasu.

ABT – kolejny przykład ćwiczeń, który nie tylko skupia, ale i wykonuje się je do muzyki. Przed każdym treningiem ABT należy też pamiętać o rozgrzewce.

Dotleniaj swój organizm

Ćwicząc na świeżym powietrzu. Bieganie, jazda na rowerze, rolkach, czy popularny nordic walking to tylko niektóre propozycje. Od lat ogromnym zaufaniem cieszy się pływanie. Woda nie tylko wzmacnia mięśnie naszego ciała, ale i dba m.in. o układ oddechowy. Zajęcia w wodzie są również wskazane dla osób odchudzających się. Pływanie też jest na tyle bezpieczną formą aktywności fizycznej, że zalecane jest osobom w każdym wieku.

Aktywne siedzenie

Tzw. dynamiczne siedzenie to pojęcie, które w ostatnim czasie pojawia się w mediach coraz częściej. Dzięki niemu kręgosłup odpoczywa, a zarazem mięśnie pozostają w ciągłym ruchu mimo pozycji siedzącej. W tym celu zarówno w pracy, jak i w domu warto skorzystać z poduszek ortopedycznych. Więcej zarówno o samym dynamicznym siedzeniu, jak i poduszkach można przeczytać tu:  https://www.sissel.com.pl/webpage/dynamiczne-siedzenie.html.

SIMILAR ARTICLES