Silnik wysokoprężny

Silnik wysokoprężny

by -
0 118

Silnik wysokoprężny

Obecnie istnieje tylko jedno źródło napędu stosowane dla samochodów ciężarowych. Jest nim silnik wysokoprężny. Jest szereg cech, które spowodowały, że tak właśnie się stało. Pierwszą z nich jest długowieczność tego typu motorów napędowych, co ma spore znaczenie w napędzaniu pojazdów użytkowych.

Drugą jest uzyskiwanie przez takie silniki wysokiego momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, co nadaje elastyczność silnikowi tak niezbędną, gdy wchodzi w grę praca z pojazdami mającymi bardzo dużą masę. Trzecią cechą, wynikającą z poprzedniej, jest niskie zużycie paliwa, skutkujące tańszą eksploatacją. Kolejną cechą jest to, że ropa używana do zasilania tych silników jest tańsza od benzyny.

Ważne jest również to, że tego rodzaju motory mogą pracować w ciężkich warunkach, co daje możliwość eksploatacji ciężarówek w praktycznie każdych warunkach klimatycznych. Chociaż silniki o zapłonie samoczynnym są droższe w produkcji, niż silniki o zapłonie iskrowym, to zestawienie wyżej wymienionych zalet jest tego warte, by ciągle stosować je w autach ciężarowych.

SIMILAR ARTICLES

aerografia lakiernictwo

0 261