Fulfilment dla e-commerce

W działalności sklepów internetowych bardzo ważnym elementem jest stworzenie takiego systemu, który pozwoli działać sprawniej. Rozwój sektora e-commerce spowodował, że nie można było sprowadzać działalności sklepów internetowych tylko i wyłącznie do ich samodzielności.

Wszelkie kwestie związane z procesem sprzedaży nie mogły i nie mogą spoczywać na barkach poszczególnych sklepów. Ich oferta jest na tyle rozbudowana, że logistycznie rzecz ujmując nie ma technicznej możliwości, aby każdy sklep w sieci był w stanie na czas i we własnych ograniczonych możliwościach lokalowych zadbać o klienta, o jego zadowolenie i sprostać jego oczekiwaniom. Dlatego też usługą, która bardzo dobrze sprawdza się w tymże sektorze jest fulfilment.

Czym jest fulfilment?

Usługa ta bardzo dobrze wprowadziła się do sektora e-commerce. Na czym ona polega? Najprościej rzecz ujmując chodzi tutaj o przekierowanie wszelkich działań logistycznych do zewnętrznego operatora, do zewnętrznej firmy. Inaczej ujmując, można te działania określić mianem outsourcingu działań operacyjnych e-sklepów. Do podstawowych działań przejętych przez ów zewnętrzny podmiot, można na pewno zaliczyć:

  • – zamówione towary nie trafiają do dostawcy, ale bezpośrednio do siedziby/magazynu operatora logistycznego
  • – operator prowadzi także magazynowanie wszelkich towarów
  • – operator zajmuje się konfekcjonowaniem, pakowaniem oraz wysyłką towarów do klienta
  • – dokumenty związane z towarem, ze sprzedażą również są dostarczane do klienta przez tegoż operatora

Wady i zalety tego rozwiązania

Każde rozwiązanie ma określone wady oraz zalety. Odnosząc się do fulfilmentu, należy wskazać na to, że jest to usługa, która przekierowuje wszelkie działania logistyczne na usługodawcę. W praktyce jest to ta część działań, która jest bardzo czasochłonna. Biorąc pod uwagę, że magazyn działa na bardzo szeroką skalę, to tym samym koszty związane z wysyłką towarów są znacząco niższe. Sam sklep internetowy nie zajmuje się de facto żadnym działaniem związanym z pakowaniem, z magazynowaniem oraz wysyłką towarów do klienta. Jednocześnie też można wskazać na pewne wady związane z tym pojęciem, z tym zagadnieniem.

Z punktu widzenia właściciela sklepu internetowego, nie ma on bezpośredniego kontaktu z towarem. Tym samym nie ma wpływu na jego jakość, na ewentualne wady towaru. Poza tym również korzystanie z usługi fulfilmentu zasadniczo nie może korzystać sklep internetowy, który dopiero rozpoczyna działalność. W takich przypadkach wymagana jest nieco zwiększona ilość zamówień, aby móc podjąć współpracę.

Fulfilment jest usługą, która współcześnie cieszy się bardzo dużym powodzeniem. Jest to rozwiązanie, które pozwala na sprowadzenie działalności sklepu internetowego w głównej mierze do przyjmowania zamówień, do przedstawiania oferty potencjalnym klientom. Zmniejsza się bardzo szeroki zakres działań związanych z magazynowaniem oraz wysyłką towarów do klientów. Tym samym fulfilment jak najbardziej się w tym sektorze sprawdza.